Στα πλαίσια του 10ου Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε σε όλη την Ελλάδα αλλά και στον Βόλο το διήμερο 15/16 Απριλίου 2021, εξ αποστάσεως, το 8ο Γυμνάσιο Βόλου συμετείχε με 3 ψηφιακά έργα που παρήχθησαν στα πλαίσια των μαθημάτων Πληροφορικής και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
Τα έργα που αποτελούν ψηφιακές δημιουργίες μαθητών με υπεύθυνο τον καθηγητή Πληροφορικής Σαμαρά Νικόλαο.
The B.I.M.K Project Animation
Είδος έργου : Animation
Μαθητές: Κορδούλης Βλάσιος (Σενάριο, Storyboard, Γραφικά, Ήχος, Δημιουργία, Επεξεργασία, Παραγωγή και δημοσίευση animation), Καραγιάννη Μαριάνθη (Σενάριο, Storyboard)
Το παρόν animation αποτελεί μέρος ενός σύνθετου έργου που δημιουργήθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά στα πλαίσια συμμετοχής του 8ου Γυμνασίου Βόλου στον διαγωνισμό First Lego League 2020 με τίτλο City Shaper.
Μέλη της διαγωνιστικής ομάδας έγραψαν το σενάριο και σχεδίασαν αυτό το animation για να προτείνουν με έναν πρωτότυπο τρόπο την καινοτόμο λύση, (Bioclimatic Innovative Multipurpose Kiosk), στο πρόβλημα της παραμονής των μαθητών στην σχολική αυλή και την βελτίωση της.
Οι μαθητές ακολούθησαν την προβλεπόμενη διαδικασία σχεδιασμού: έγραψαν το σενάριο, δημιούργησαν το storyboard, συνέλλεξαν και σχεδίασαν τα ψηφιακά γραφικά και παρήγαγαν με την χρήση μιας ευρείας γκάμας εργαλείων την παρούσα ιστορία animation.
Διαδραστική Αφίσα Mε QR-Codes
Είδος έργου : Πολυμέσα
Μαθητές: Βατΐση Μαρία, Παππά Ραφαέλα, Βασίλεβα Βιολέτα, Νταΐλιάνης Μάριος
Η παρούσα διαδραστική αφίσα με QR – Codes αποτελεί μέρος ενός σύνθετου έργου που δημιουργήθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά στα πλαίσια συμμετοχής του 8ου Γυμνασίου Βόλου στον διαγωνισμό First Lego League 2020 με τίτλο City Shaper.
Μέλη της διαγωνιστικής ομάδας δημιούργησαν το προσχέδιο μιας και την ψηφιοποίηση (με την βοήθεια των εκπαιδευτικών), ενημερωτικής αφίσας role–up σχεδιασμού στην οποία παρουσιάζεται τόσο με γραφικά, emojis, σχέδια, γραφήματα και εικόνες όσο με με βίντεο στο Youtube όλη η διαδικασία εντοπισμού και επίλυσης ενός προβλήματος σχετικό με το σχολικό περιβάλλον καθώς και της προτεινόμενης καινοτόμου λύσης, (Bioclimatic Innovative Multipurpose Kiosk), στο πρόβλημα της παραμονής των μαθητών στην σχολική αυλή και την βελτίωση της.
Το παρόν έργο δεν περιλαμβάνει μόνο τον σχεδιασμό της ψηφιακής αφίσας αλλά και την βιντεοσκόπηση, επεξεργασία και δημοσίευση στο youtube των αντίστοιχων ενημερωτικών παρουσιάσεων των μαθητών.
Μίνι Ρομποτικός Βραχίονας με Lego Mindstorms EV3
Είδος έργου : Εκπαιδευτική Ρομποτική
Μαθητές: Μαριάνθη Καραγιάννη (κατασκευή, προγραμματισμός)
Η παρών έργο αφορά έναν μίνι ρομποτική βραχίονα με 2 βαθμούς ελευθερίας. Είναι κατασκευασμένος με την χρήση της πλατφόρμας εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms EV3. Ο προγραμματισμός του ρομποτικού βραχίονα έγινε στην γλώσσα EV3-G της Lego. Η κατασκευή περιλαμβάνει: 2 μεγάλους κινητήρες (Large Motors) που δίνουν κίνηση σε δύο διαφορετικούς συνδέσμους του βραχίονα 1 μεσαίος κινητήρας (Medium Motor) για τον έλεγχο της δαγκάνας στο άκρο του βραχίονα. Έναν αισθητήρα χρώματος (Color Sensor ) ο οποίος ανιχνεύει το αντικείμενο που τοποθετείται στην βάση του βραχίονα και τον ενεργοποιεί ώστε να το πιάσει και να το τοποθετήσει σε άλλο σημείο της κατασκευής. Η ιδέα προέκυψε έπειτα από αρκετή θεωρητική μελέτη των αρχών λειτουργίας του ρομποτικού βραχίονα καθώς και από την μελέτη στον παγκόσμιο ιστό άλλων ρομποτικών βραχιόνων και κατασκευών σε Lego EV3.