Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας

8ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ

ΟΡΜΙΝΙΟΥ-ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ 112
Τ.Κ. 38222 ΒΟΛΟΣ
Τηλέφωνα: 2421071072-2421051118
FAX: 2421051118
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Διεύθυνση site:
http://8gym-volou.mag.sch.gr

 ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

2023 - 2024

(ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ.4692 ΦΕΚ Α΄ 111 – 12.6.2020, άρθρο 37 και Υπ. Απόφαση Αρ. Πρωτ.: 13423/ΓΔ4/04-02-2021, ΦΕΚ Β΄ 491/09-2-2021)

school

Αγάπη για:

Το Σχολείο

Τη Γνώση

Την ίδια τη Ζωή

Σεβασμός για:

Τους συμμαθητές/τριες

Τους Καθηγητές/τριες

Αυτοσεβασμός

                Και να θυμάστε πάντα:   Ένα χαμόγελο ομορφαίνει τη ζωή !



Προλογικά

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες και αγαπητοί μαθητές/τριες,

Κοινός στόχος σχολείου και οικογένειας είναι η σωστή διαπαιδαγώγηση και ανατροφή, η μόρφωση και συναισθηματική κάλυψη των παιδιών. Για την επίτευξη των παραπάνω, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη ηλικία, είναι απαραίτητη η συνεργασία όλων, γι’ αυτό εκφράζουμε την επιθυμία για την ανταπόκρισή σας. Στο πλαίσιο αυτής της επικοινωνίας και συνεργασίας σας ενημερώνουμε για τα βασικά θέματα, που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου. Όλα τα παρακάτω βασίζονται σε εγκυκλίους, αποφάσεις και νόμους του ΥΠΑΙΘΑ, που ρυθμίζουν θέματα σχολικής λειτουργίας και ζωής και είναι αποτέλεσμα διαβούλευσης, όπως προβλέπεται στους νόμους 4692 και 4823. Παρακαλούμε μελετήστε τον παρόντα Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Σχολείου οι γονείς/κηδεμόνες μαζί με τα παιδιά σας και βοηθήστε τα να καταλάβουν τις επιμέρους πτυχές του.
Η τήρηση του παρόντος Ε.Κ.Λ.Σ προσφέρει τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική ολοκλήρωση του έργου του Σχολείου και αποβλέπει στη διαμόρφωση του παιδαγωγικού κλίματος, το οποίο εξασφαλίζει την αρμονική συνεργασία μαθητών/τριών καθηγητών/τριών και γονέων/κηδεμόνων. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό μοχλό λειτουργίας στο σύγχρονο σχολείο. Η παράβαση των άρθρων του παρόντος Κανονισμού, αντιμετωπίζεται, κατά περίπτωση, με απόφαση του Διευθυντή, του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συμβουλίου Τάξης/Τμήματος σε συνεργασία με τους/τις Συμβούλους Σχολικής Ζωής και το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο. Στο σημείο αυτό, πρέπει να τονιστεί ότι δεν στοχεύει στον περιορισμό της ελευθερίας των μαθητών/τριών και/ή των εκπαιδευτικών, αλλά, μέσα από την καθιέρωση κανόνων, να διδάξει τον σεβασμό στα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις ΟΛΩΝ και να εδραιώσει δημοκρατικές αρχές και δημοκρατική νοοτροπία.
Είναι αυτονόητο ότι γνώμονάς μας είναι η αρχή πως η κατασταλτική αντιμετώπιση παράβασης άρθρων του παρόντος Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου και εν γένει των διατάξεων που ρυθμίζουν τη ζωή και λειτουργία του Σχολείου είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.
Τέλος, πρέπει να τονιστεί ότι η εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου μας και η αποτελεσματική διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας εξαρτώνται, κατά κύριο λόγο, από τον βαθμό συνεργασίας διδασκόντων και διδασκομένων, αλλά συγχρόνως και από τον σωστό ρόλο των γονέων/κηδεμόνων και τον βαθμό συμβολής τους στη σχολική ζωή. Καλό είναι να αντιληφθούμε όλοι μας ότι όλα γίνονται ευκολότερα και αποτελεσματικότερα με την πρόθυμη συνεργασία και είναι καιρός να εντάξουμε στο καθημερινό μας λεξιλόγιο τις λέξεις «διάλογος» και «συμμετοχικότητα».

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ. ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

Για τον Σύλλογο Διδασκόντων

Ο Διευθυντής

Δρ Απόστολος Ζαχαρός



ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ

ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ – ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΑΞΗ

 Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες ως εξής: Ομάδα Α΄. Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α΄) περιλαμβάνει τα μαθήματα: α΄ Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία, β΄ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, γ΄ Ιστορία, δ΄ Μαθηματικά, ε΄ Φυσική, στ΄ Βιολογία, ζ΄ Αγγλικά. Ομάδα Β΄. Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β΄) περιλαμβάνει τα μαθήματα: α΄ Θρησκευτικά, β΄ Χημεία, γ΄ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, δ΄ Γεωλογία – Γεωγραφία, ε΄ Δεύτερη ξένη γλώσσα, στ΄ Τεχνολογία – Πληροφορική, ζ΄ Οικιακή Οικονομία. Ομάδα Γ΄. Η Τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ΄) περιλαμβάνει τα μαθήματα: α΄ Μουσική – Καλλιτεχνικά, β΄ Φυσική Αγωγή, γ΄ Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

 Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ και της Ομάδας Β΄ διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία (διαγώνισμα) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δευτέρου τετράμηνου.

 Στα μαθήματα της Ομάδας Γ΄ δεν διενεργείται καμία ωριαία γραπτή δοκιμασία. Στο δεύτερο τετράμηνο για τα μαθήματα της Ομάδας Β΄ μπορεί, αντί για διαγώνισμα, να ανατεθεί στους μαθητές η εκπόνηση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης.

 Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ διεξάγονται γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στην εξεταστική περίοδο από 1η έως 15η Ιουνίου.

 Ο μαθητής/τρια κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης:

α΄ όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης δέκα (10) ή
β΄ όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).

 

Μαθήματα Α΄ Τάξης: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία, Γεωλογία – Γεωγραφία, Ιστορία, Θρησκευτικά, Αγγλικά, Γαλλικά/Γερμανικά, Οικιακή Οικονομία, Φυσική Αγωγή, Τεχνολογία, Πληροφορική, Μουσική, Καλλιτεχνικά, Εργαστήριο Δεξιοτήτων.

 Μαθήματα Β΄ Τάξης: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία – Γεωγραφία, Ιστορία, Θρησκευτικά, Αγγλικά, Γαλλικά/Γερμανικά, Φυσική Αγωγή, Τεχνολογία, Πληροφορική, Μουσική, Καλλιτεχνικά, Εργαστήριο Δεξιοτήτων.

 Μαθήματα Γ΄ Τάξης: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Ιστορία, Θρησκευτικά, Αγγλικά, Γαλλικά/Γερμανικά, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Φυσική Αγωγή, Τεχνολογία, Πληροφορική, Μουσική, Καλλιτεχνικά, Εργαστήριο Δεξιοτήτων.



ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους πραγματοποιούνται πέντε (5) Περίπατοι και μία (1) Ημερήσια Εκδρομή. Μπορεί επίσης να πραγματοποιηθούν Εκπαιδευτικές Επισκέψεις στο πλαίσιο των Ομίλων και των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (Περιβαλλοντικά, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικά κ. ά.), καθώς και Διδακτικές Επισκέψεις σχετικές με τα γνωστικά αντικείμενα/μαθήματα, που διδάσκονται σε κάθε τάξη. Για τις οποιεσδήποτε μετακινήσεις των μαθητών/τριών με λεωφορείο, οι γονείς/κηδεμόνες υπογράφουν και καταθέτουν στο σχολείο Υπεύθυνες Δηλώσεις, με τις οποίες εγκρίνουν τη συμμετοχή των παιδιών τους. Όσοι μαθητές/τριες δεν συμμετέχουν στα παραπάνω παρευρίσκονται στο σχολείο και απασχολούνται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

ΦΟΙΤΗΣΗ

Η φοίτηση των μαθητών/τριών χωρίζεται σε δύο τετράμηνα: Α΄ τετράμηνο: έναρξη 11 Σεπτεμβρίου - λήξη 20 Ιανουαρίου, Β΄ τετράμηνο, έναρξη 21 Ιανουαρίου - λήξη τέλος Μαΐου και το διδακτικό έτος ολοκληρώνεται με τις εξετάσεις των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων περιόδου Ιουνίου. Η επίδοση της βαθμολογίας για την πρόοδο των μαθητών/τριών γίνεται μετά τη λήξη των Α΄ και Β΄ τετράμηνων, ενώ η βαθμολογία που αφορά στην ετήσια πρόοδο, μετά τη λήξη των γραπτών εξετάσεων περιόδου Ιουνίου και την έκδοση των αποτελεσμάτων.

 ΑΠΟΥΣΙΕΣ

  1. Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης και επίδοσης του μαθητή/τριας ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο/η γονέας/κηδεμόνας του μαθητή/τριας (Υ.Α. 79942/ΓΔ4/31-5-2019, ΦΕΚ τ. Β΄2005,άρθρα 28 και 29).
  2. Δεν επιτρέπονται οι απουσίες, μεμονωμένες ή συνεχόμενες, των μαθητών χωρίς την άδεια του Διευθυντή ή της Υποδιευθύντριας σε ώρες του Ωρολογίου Προγράμματος, καθώς επίσης και η ομαδική απομάκρυνση μαθητών από το σχολείο τις ώρες λειτουργίας του.
  3. Σημειώνεται ότι το όριο των απουσιών είναι 114 και πλέον δεν δικαιολογούνται ούτε από γιατρό ούτε από κηδεμόνα, σύμφωνα με την προαναφερθείσα Υ.Α.
  4. Όταν ο/η/ μαθητής/τρια συμπληρώσει τις τριάντα (30) απουσίες, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται ηλεκτρονικά και εγγράφως, καθώς επίσης και σε τακτά χρονικά διαστήματα, για τις απουσίες των παιδιών τους από τον/την Υπεύθυνο/η Εκπαιδευτικό του κάθε Τμήματος.


8ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του παρόντος σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου Δρ Αποστόλου Ζαχαρού, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/της κοινότητας. Βασίστηκε σε Ε.Κ.Λ. των προηγούμενων σχ. Ετών και επικαιροποιήθηκε με την Πράξη 15α/02/10/2023 του Συλλόγου Διδασκόντων . Επιπλέον, θα προωθηθεί για να εγκριθεί από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης, που έχει την Παιδαγωγική Ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον Διευθυντή Δ.Δ.Ε Μαγνησίας(άρθρο 37, Ν.4692/2020).
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, επικαιροποιήθηκε, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας


Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.
Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.
Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:

  • Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/τριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

2. Λειτουργία του Σχολείου


Ι. Διδακτικό ωράριο
Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ και ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

II. Προσέλευση στο σχολείο
Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι συντάσσονται στο προαύλιο σύμφωνα με καθορισμένες θέσεις που έχουν υποδειχθεί από την αρχή της χρονιάς και παρακολουθούν δίχως να θορυβούν το καθιερωμένο τελετουργικό (προσευχή, ενημέρωση από τη Διεύθυνση για τρέχοντα θέματα). Στη συνέχεια εισέρχονται με τάξη στις αίθουσες διδασκαλίας. Σε περίπτωση κακοκαιρίας συγκεντρώνονται στους στεγασμένους εσωτερικούς ή εξωτερικούς χώρους και με το χτύπημα του κουδουνιού μεταβαίνουν απευθείας στις αίθουσες.
Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μη δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική/μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης. Κατόπιν, παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του Σχολείου και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας. Μαθητής που δικαιολογημένα καθυστέρησε, για να μπει στην τάξη του πρέπει να εφοδιαστεί με ειδικό σημείωμα εισόδου από το Διευθυντή.

ΙΙΙ. Παραμονή στο σχολείο
Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον/τη διδάσκοντα/ουσα καθηγητή/τρια.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.
Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.

ΙV. Αποχώρηση από το σχολείο
Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του.
Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

V. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

VI. Απουσίες μαθητών
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.

VII. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων
Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

  • Ιστοσελίδας του Σχολείου.
  • Hλεκτρονικών μηνυμάτων (email)
  • Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
  • Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.
  • Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.

3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή


 

Ι. Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωσή τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.

II. Σχολικοί χώροι
Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές/τριες:

  • Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.
  • Δε ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δε γράφουν σε θρανία και τοίχους, για τα άχρηστα αντικείμενα χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
  • Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.
  • Διατηρούν τις τουαλέτες καθαρές. Ρίχνουν τα χαρτιά στους κάδους απορριμμάτων.
  • Επισημαίνεται ότι μαθητής/τρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

III. Διάλειμμα
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο του Γυμνασίου, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.
Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών ως κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών οι εσωτερικοί χώροι του ισογείου του διδακτηρίου.
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/ριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον/στην εφημερεύοντα/ουσα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.
Οι χώροι ευθύνης των εφημερευόντων καθηγητών/ιών καθορίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου. Οι μαθητές, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται μόνο σ΄ αυτούς τους χώρους.

IV. Εμφάνιση
Όσον αφορά την εμφάνιση των μαθητών/τριών γίνονται σεβαστά το γούστο και η διαφορετικότητα του/της καθενός/μιάς, ωστόσο μπορεί να ασκηθεί έλεγχος από τη Διεύθυνση όταν κριθεί ότι προκαλείται πρόβλημα στην υπόλοιπη κοινότητα.

V. Συμπεριφορά - Δικαιώματα –Υποχρεώσεις
Ο Διευθυντής:

  • Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την τήρηση της καθαριότητας και αισθητικής των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών/τριών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς

Οι Εκπαιδευτικοί:
επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση − διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να: 

  • Μεριμνούν για την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητα τους.
  • Συμβάλουν στην διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης, ώστε να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.
  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και δεν κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών.
  • Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
  • Συνεργάζονται με τον Διευθυντή, τους γονείς, τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής και τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

Οι μαθητές/μαθήτριες

Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής.

Οι μαθητές θα πρέπει να: 

  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας. 
  • Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
  • Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. 
  • Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.
  • Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων.
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.

2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.

3. Απευθύνονται στον Διευθυντή ή στην Υποδιευθύντρια.

  • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/ριών για μάθηση. 
  • Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους. 
  • Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια. 
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. 
  • Τα σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.

VΙ. Άλλα θέματα
Επισημαίνεται ότι βάσει σχετικών νόμων:

  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, παιχνίδια, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων – κτηρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται.
  • Το κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται. Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση εφαρμογή αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.

VIΙ. Παιδαγωγικός έλεγχος

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:

  • προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης
  • απαγόρευση της βίας
  • δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό
  • καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας
  • προώθηση της συνεργατικής μάθησης
  • σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή
  • προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.

Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/ριες προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον Κανονισμό Λειτουργίας. Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή, την Υποδιευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Συντονιστή/ρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.
Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία.
Επισημαίνεται ότι κανένας δε δικαιούται να παρακωλύει την πρόσβαση των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών στο εσωτερικό του Σχολείου και την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων (π.χ. με τη μορφή της κατάληψης). Μια τέτοια ενέργεια δεν έχει καμία νομική κάλυψη και αντιμετωπίζεται με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου.

 VIII. Αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού

Για την πρόληψη και την αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού θα λειτουργεί στο σχολείο ο θεσμός της Διαμεσολάβησης καθώς και Παρατηρητήριο, στο οποίο θα συμμετέχουν οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, οι Ψυχολόγος και η Κοινωνική Λειτουργός της Ε.Δ.Υ. του Σχολείου, εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και εκπρόσωπος του πενταμελούς Συμβουλίου κάθε τμήματος.

 IX. Σχολικές Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός διδακτηρίου, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό στην αρχή του σχολικού έτους γίνεται σχεδιασμός που λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.

X. Άλλα θέματα
Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας
Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους. Σε περίπτωση που, από ανάγκη, φέρουν στο Σχολείο αντικείμενα αξίας, είναι υποχρεωμένοι/ες να τα παραδώσουν στη Διεύθυνση του Σχολείου και να τα παραλάβουν κατά την αποχώρησή τους.

Ενημέρωση για ειδικά προβλήματα υγείας
Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν τη Διεύθυνση του Σχολείου για ειδικά προβλήματα υγείας μαθητών/τριών, παρέχοντας και τις σχετικές πληροφορίες και οδηγίες για τυχόν έκτακτη αντιμετώπιση εμφάνισης δυσμενούς περιστατικού.

4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου


Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον/τη Διευθυντή/ρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

 II. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών του Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων οφείλει να βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Βόλου.

III. Σχολικό Συμβούλιο
Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους.
Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος.
IV. Η σημασία της σύμπραξης όλων
Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του.

 

5. Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους


Ι. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προέβη σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου καθώς και στην ενημέρωση μέσω εγγράφων προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Βόλου για ζητήματα επισκευών του διδακτηρίου.
Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιήθηκε το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο Διευθυντής ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της Σχολικής Μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 II. Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

 

mapΙΙΙ. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.

6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του


 

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τους/τις μαθητές/ριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Κανονισμός, μετά την έγκρισή του, θα κοινοποιηθεί, μέσω της Ιστοσελίδας του Σχολείου σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους.


15/10/ 2023
Ο Διευθυντής

Δρ Απόστολος Ζαχαρός

Εγκρίνεται

Η Σύμβουλος Εκπαιδευτικού Έργου (η οποία έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου)

ΞΥΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΑΡΙΝΑ

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 


Δρ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΣΑΒΕΛΙΔΗΣ