ekp FINAL 2

Για το σχολικό έτος 2024 - 2025 εγκρίθηκαν και υλοποιούνται στο 8ο Γυμνάσιο Βόλου τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα:

Tίτλος Προγράμματος  Συντονιστής/στρια Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί Κατηγορία Προγράμματος 
"ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ΓΕΩΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ
ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ. Η ΣΠΗΛΑΙΟΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΡΥΠΑΣ-
ΓΟΡΙΤΣΑΣ III"
ΖΑΧΑΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕ01
  • ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΠΕ02,
  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΠΕ04.01
Περιβαλλοντικό
"ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ" ΛΟΥΦΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΕ07
  • ΚΑΡΑΣΜΑΝΟΓΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΕ80,
  • ΑΝΤΩΝΙΟΥ -ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΕ05
Περιβαλλοντικό
"ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΑ" ΒΑΣΙΑΡΔΑΝΗ ΒΑΡΒΑΡΑ ΠΕ02
  • ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ06
Πολιτιστικό
"20 ΧΡΟΝΙΑ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΑΤΡΙΚΑ_ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ_42 ΧΡΟΝΙΑ 8ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ" ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΕΡΙΝΗ ΠΕ86- Π03
  • ΠΑΠΑ ΕΥΑΝΘΙΑ ΠΕ02
Πολιτιστικό
"ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ STEM ΚΑΙ ΤΗΝ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ" ΣΑΜΑΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π86
  • ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕ02
Σταδιοδρομίας

Σε μια εποχή που το βιβλίο δεν αποτελεί προτεραιότητα για τους εφήβους μας, η κύρια στόχευση του πολιτιστικού αυτού προγράμματος, οι μαθητές να διαβάσουν βιβλία, ανακαλύπτοντας τον κόσμο που τους περιβάλλει και τον εαυτό τους, αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Οι μαθητές που αποφασίζουν να γίνουν μέλη της λέσχης ανάγνωσης γρήγορα γίνονται μέλη της ομάδας μέσα στην οποία απολαμβάνουν την ανάγνωση των βιβλίων, μοιράζονται τη συγκίνηση, τον προβληματισμό, χαίρονται με την έκφραση των σκέψεών τους και μ? αυτόν τον τρόπο κατακτούν σταδιακά και τον άλλο στόχο, τον αλληλοσεβασμό, την ανεκτικότητα στη διαφορετική άποψη, την καλλιέργεια πρωτοβουλιών μέσα σε πνεύμα συνεργασίας.

Με τις δραστηριότητες δημιουργικής γραφής, επιδιώκεται οι μαθητές να καλλιεργήσουν το γλωσσικό τους αισθητήριο, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, να εξωτερικεύσουν τις ιδέες, τις ανησυχίες και τα συναισθήματά τους και σταδιακά να καταστούν ενεργοί και απαιτητικοί αναγνώστες. Για την υλοποίηση των επιδιωκόμενων στόχων, οι δραστηριότητές μας κάποτε συσχετίζονται και με άλλες μορφές τέχνης, όπως το θέατρο, η ζωγραφική, η μουσική, ο κινηματογράφος και αξιοποιούνται οι δυνατότητες που παρέχουν οι Νέες Τεχνολογίες.
Με την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητριών, Ευδοκίας Παπαϊωάννου, Αλεξάνδρας Νταφοπούλου και Κλεονίκης Μητσάκη, τα παιδιά παίρνουν μέρος σε δραστηριότητες που προάγουν την αγάπη για το βιβλίο και την ιδέα πως η ανάγνωση και η μετατροπή των δημιουργικών μας σκέψεων σε γραφή αποτελούν κομμάτι αδιαχώριστο από τη ζωή μας.
Οι συναντήσεις της ομάδας μας πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη από 13:00 έως 14:30 στον χώρο του σχολείου.

Σχολικό Έτος: 2017-2018
«Ξεκλειδώνοντας το Διήγημα»
Σχολικό Έτος: 2016-2017
«Η εφηβεία στη λογοτεχνία»
Σχολικό Έτος: 2015-2016
«Στον κόσμο του παραμυθιού: Μία περιήγηση στα λαϊκά παραμύθια της Θεσσαλίας»
Σχολικό Έτος: 2014-2015
«Φιλία-Ανθρωπισμός-Αλτρουισμός» στη λογοτεχνία
Σχολικό Έτος: 2013-2014
Ο «ξένος» στη λογοτεχνία
Σχολικό Έτος: 2012-2013
«Ουράνια σώματα, αστέρια και πλανήτες στη λογοτεχνία»

Οι περιβαλλοντικές ομάδες του σχολείου μας διακρίνονται για την αθρόα και ενθουσιώδη συμμετοχή των μαθητριών και μαθητών όλων των τάξεων σε αυτές, καθώς και για τις ποικίλες δραστηριότητές τους.

Τα τρία τελευταία χρόνια προσεγγίσαμε διαθεματικά το περιβάλλον και τον πολιτισμό της Μεσογείου μέσα από ορισμένα πανάρχαια χαρακτηριστικά γεωργικά προϊόντα της δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό μια «τριλογία»:
2015-2016: Άμπελος και Οίνος
2016-2017: Ελιά και Ελαιόλαδο
2017-2018: Σίτος και Άρτος.
Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών-πολιτιστικών προγραμμάτων πραγματοποιούνται κάθε χρόνο διάφορες δράσεις, έρευνες, ενημερώσεις, επισκέψεις και εκπαιδευτικές εκδρομές. Συγκεκριμένα τη σχολική χρονιά που πέρασε, επισκεφθήκαμε το Ευρωπαϊκό Μουσείο Άρτου στον Βαρνάβα Αττικής, το νεοσύστατο Μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας «Κοτσανά» στο Κολωνάκι και την έκθεση για τα Ελευσίνια Μυστήρια στο Μουσείο της Ακρόπολης.